FAQ
Velkommen til vores FAQ, hvor du finder svar på ofte stillede spørgsmål.
Vi værdsætter din tid og stræber efter at gøre din oplevelse så problemfri som muligt. Du finder muligvis svaret på dit spørgsmål her. Tag et kig på siden og finder du ikke svar på lige netop dit spørgsmål, så kontakt vores kundeservice på support@puori.com. Vi bestræber os på at besvare din henvendelse inden for 1-2 hverdage.
Vi ser frem til at hjælpe dig!
Gå til Generelle spørgsmål
Gå til Køb, fragt & retur spørgsmål
Gå til Abonnement spørgsmål
Gå til Produktrelaterede spørgsmål
Generelle spørgsmål
Puori er en sammenfletning af ordene "pure” og“origin". Det repræsenterer vores forpligtelse til kun at anvende rene ingredienser af høj kvalitet i vores produkter.
Vores produkter har en holdbarhed på mindst 2 år. Udløbsdatoen for hvert produkt er påtrykt alle flasker og bøtter.
For at få det bedste udbytte af dit kosttilskud, anbefaler vi at tage produktet som anvist på pakken. Find dosering og anbefalinger på produktsiden for det pågældende produkt.
Det er generelt en god idé at konsultere sin læge i forbindelse med brugen af kosttilskud.
Vi opfordrer altid til, at man ikke overskrider den anbefalede daglig dosis. Er du i tvivl, så konsulter altid din egen læge om brugen af kosttilskud.
Du kan finde informationer omkring allergener på produktsiden for det specifikke produkt. Vær opmærksom på, at alle vores glutenfrie produkter bliver produceret og pakket på fabrikker, der producerer produkter med gluten. Vi kan derfor ikke garantere, at der ikke kan forekomme spor af gluten.
Vores produkter er ikke certificeret glutenfri.
Følgende produkter er klassificeret som veganske:
SB3 - Mælkesyrerbakterier og fibre
C+ - Creatine+ Performance Support
Følgende produkter er certificeret veganske:
M3 - Magnesiumkompleks
C3 - C Vitamin brusetabeletter
PB - Planteprotein Booster
V - Multivitamin & Mineraler
For at se testresultatet for det produkt, du har i hånden, skal du blot scanne QR-koden på bagsiden af emballagen. Derefter vil du blive ført til produktets QR-side, hvor du finder en oversigt over batchnumrene for alle de partier, vi i øjeblikket har i salg. Find det batchnummer, der matcher det, du finder på dit produkt, og klik ind for at se det fulde testresultat.
Du kan også tilgå oversigten ved at klikke dig ind på Clean Label Projects hjemmeside: https://cleanlabelproject.org/transparency-project/ .
Kontakt vores salgsteam på b2bsupport@puori.com med alle relevante informationer om din virksomhed, så vender vi retur til dig med eventuelle muligheder.
Køb, fragt og retur
I Danmark finder du vores produkter i de fleste Matas-butikker, udvalgte helsekostbutikker og apoteker samt online. Nogle af vores forhandlere er blandt andet helsebixen.dk, med24.dk og matas.dk.
Alle rabatkoder kan tilføjes ved checkout. Hvis du har en abonnementsrabatkode, kan den også indløses under "Rabatkode"-feltet på din abonnementsprofil.
Kontakt straks vores kundeservice på e-mail support@puori.com med relevante informationer som dit fulde navn, den e-mailadresse du har bestilt din ordre i, dit ordrenummer og adressen, ordren er sendt til. På den måde kan vi nemmere undersøge det nærmere i vores system. Husk, at du også altid selv kan holde øje med, hvor din pakke er via det trackinglink, vi har sendt til din e-mail.
Du kan finde dit sporingsnummer på din brugerprofil under Ordrer-sektionen. Klik på ordrenummeret for at se alle relevante oplysninger vedrørende din ordre. Du modtager ligeledes også en e-mail med en bekræftelse på, at din orde er sendt samt et trackinglink, så du kan spore forsendelsen direkte.
Hvis en pakke ikke afhentes rettidigt eller ikke kan leveres, vil den blive sendt retur til os.
Så snart din returnering er i vores besiddelse, kan vi behandle din refundering. Refunderingen overføres til det betalingskort, der er blevet brugt i forbindelse med dit køb. Vær opmærksom på, at der kan gå 3-10 bankdage, før beløbet er synligt på din konto.
Ikke afhentede pakker står for egen regning og fragtomkostningerne vil derfor blive fratrukket refunderingsbeløbet. Det betyder, at du vil modtage beløbet for de returnerede produkter minus fragtomkostningerne.
Husk, at du altid kan springe en levering over eller ændre dine abonnementsindstillinger på din brugerprofil. Kontakt support@puori.com, hvis du har spørgsmål.
Ønsker du at returnere et produkt, beder vi dig sende en mail til support@puori.com med dit ordrenummer, hvilke produkter du ønsker at returnere og en kort forklaring på årsagen hertil.
Når vi har gennemgået din returneringsmail, vil du modtage en ny mail med alle nødvendige instruktioner du skal bruge for at kunne sende varerne retur til os.
Bemærk venligst, at du kun kan returnere produkter købt på vores egen webshop og at produkterne skal være uåbnede. Produkter, der er åbnet eller på anden måde taget i brug kan desværre ikke returneres. En tilbagebetaling eller ombytning vil blive behandlet, så snart vi fysisk har modtaget produkterne.
Abonnement
Inden du tilføjer et produkt til kurven, kan du vælge, om det skal være et enkeltkøb eller om du ønsker at oprette et abonnement.
Med et abonnement sparer du 20% på din abonnementspakke og du vil automatisk modtage dine foretrukne kosttilskud med posten hver eller hver anden måned.
Når du har tilføjet de ønskede produkter til kurven og går videre til betaling, vil du blive bedt om at oprette en Puori-konto, som du senere kan logge ind på for at administrere dit abonnement. Her kan du tilføje/fjerne produkter, vælge om det er en engangs tilføjelse, springe en ordre over og eller sætte abonnementet på pause under afsnittet "Administrer abonnement".
Bemærk venligst: Det er vigtigt, at du oplyser en aktiv e-mail og et mobilnummer, så du kan modtage opdateringer, når din ordre er sendt fra vores lager. Ønsker du at opsige eller sætte dit abonnement på pause, skal dette angives forud for afsendelse. Når først en ordre er afsendt, kan den ikke længere ændres eller annulleres. Du vil altid modtage en påmindelse på e-mail tre dage inden næste forsendelse.
Du opdaterer dine kortoplysninger ved at klikke på "Administrer abonnement" inde på din brugerprofil.
Du kan foretage ændringer i dit abonnement ved at klikke på "Administrer abonnement" inde på din brugerprofil.
Her kan du udskyde eller annullere dit abonnement samt tilføje ekstra produkter.
Ja, du kan selv ændre eller annullere din ordre inde på din brugerprofil. Tre dage før din kommende ordre afsendes, modtager du en e-mail med en oversigt over, hvilke muligheder du har og hvordan du gør.
Bemærk venligst, at vi bestræber os på at pakke og sende din ordre så hurtigt som muligt. Modtager vi derfor ikke dine ændringer rettidigt, kan vi ikke love, at ændringerne kan gennemføres.
Hvis du har brug for hjælp til at foretage ændringer, bedes du sende en e-mail til support@puori.com. Vi vil gøre vores bedste for at imødekomme din anmodning.
Haster det, opfordrer vi dig til at ringe til vores kundeservice på tlf. +45 71 99 54 19. Vi står til rådighed mandag til fredag fra kl. 09.00 til 16.00.
Produktrelaterede spørgsmål
Find dit produkt: CP1, CP2, CP3, P3, C3, O3, O3L, M3, V, Creatine+, B-Complex, D3 (2500IE), D3 (400IE)
CP1 - Kollagenpeptider
Det korte svar er nej. Den kollagen, der bruges i CP1, stammer fra europæiske køer. Da det europæiske klima ikke altid tillader, at køerne kan gå udendørs året rundt, kan vi ikke garantere, at de er græsfodrede.
CP1 består udelukkende af hydrolyserede kollagen peptider, giver 10 gram collagen pr. servering, og kan blandes i både varme og kolde drikke.
CP2 er kollagen blandet med valleprotein (2/3 valleprotein og 1/3 kollagen) og kan bruges i både kolde og varme opskrifter. Du får 14g protein per servering (2 skefulde).
CP3 er et produkt for hud, hår og negle, og indeholder nøje udvalgte ingredienser, der understøtter dette (f.eks. biotin og zink). CP3 fås med citronsmag og uden tilsat smag. Du får 5g kollagen pr. servering. CP3 kan kun blandes i kolde drikke.
Ja, det kan man sagtens. C-vitamin er godt at tage sammen med CP1 Kollagen, da C-vitamin bidrager til normal dannelse af kollagen i kroppen, som har betydning for normalt fungerende hud. Med kombination af CP1 og C3 får du både en forfriskende drik og dit daglige kollagenindtag.
Ja, du kan godt blande CP1 i varme drikke. Du kan også bruge CP1 i bageopskrifter.
CP1 består udelukkende af kollagen og er derfor ikke et varmesensitivt produkt. CP1 kan blandes i både varme og kolde drikke.
CP2 - Valleprotein & Kollagen
Vi bruger ikke type-2 kollagen i CP2. Vi bruger hydrolyserede kollagenpeptider type 1 og 3 (kvæg) af højkvalitet.
Ja. CP2 indeholder valleprotein, som stammer fra mælk. Hvis du leder efter et vegansk eller laktosefrit alternativ, kan du prøve vores PB Plante Protein, som er lavet på ærteprotein.
De brune korn, du finder i CP2, kommer fra kokossukker, som bruges i formuleringen af CP2. Kokossukkeret er en naturlig ingrediens, hvilket kan resultere i små variationer i udseendet mellem produktionspartier. Disse variationer påvirker ikke produktets kvalitet, sikkerhed eller effektivitet.
Det korte svar er nej. Valleproteinet og kollagenet, der bruges i CP2, stammer fra europæiske køer. Da det europæiske klima ikke altid tillader, at køerne kan gå udendørs året rundt, kan vi ikke garantere, at de er græsfodrede.
En servering består af 2 skefulde, som i alt indeholder 4g kollagen og 10g valleprotein.
CP3 - Beauty Kollagen
Det korte svar er nej. Den kollagen, der bruges i CP3, stammer fra europæiske køer. Da det europæiske klima ikke altid tillader, at køerne kan gå udendørs året rundt, kan vi ikke garantere, at de er græsfodrede.
P3 - Daglige pakker med O3, M3, D3
Hver enkelt P3 Health Essentials-pakke indeholder en daglig dosis af O3 fiskeolie, M3 magnesium og D3 D-vitamin. V - Multivitamin indeholder ikke omega-3 fedtsyrer, og kun meget lidt magnesium. Derfor kan du sagtens tage både multivitamin og P3 Health Essentials sammen. Vær dog opmærksom på, at begge produkter indeholder D-vitamin og B6-vitamin. Hvis du er i tvivl, bør du altid konsultere din læge
Vores P3 pakker indeholder 3x O3 fiskeolie kapsler, 3x M3 magnesium kapsler og 1x D3 D-vitamin kapsel (2500IE).
C3 - C Vitamin brusetabeletter
C3 indeholder meget få kalorier. Helt præcist indeholder hver tablet 10 kalorier.
C-vitamin er et vandopløseligt vitamin, og et eventuelt overskud af C3 vil blive udskilt af kroppen. Generelt opfordrer vi ikke til at indtage mere end den anbefalede daglige dosis, som er anvist på emballagen.
Det kan tage omkring 10 minutter at opløse C3. Vi har prioriteret ingredienser, som ikke har samme hurtige opløsningstid som andre brusetabletter.
O3 - Fiskeoile kapsler
Det korte svar er nej. Skulle du opleve en dårlig eftersmag af fisk eller “fiskebøvser” efter, at du har taget vores O3 eller O3L, er det et tegn på, at fiskeolien er harsk. I sådan et tilfælde beder vi dig kontakte vores kundeservice på support@puori.com.
For at sikre gennemsigtighed og opretholdelse af de højeste standarder, offentliggør vi vores TOTOX (Total Oxidation)-resultater for vores O3-produkter på IFOS website (International Fish Oil Standards).
Du kan finde resultaterne på deres hjemmeside, som afspejler vores produkters renhed og friskhed: https://certifications.nutrasource.ca/certified-products/brand?id=PUOR.
Gelatinen, som bruges til vores kapsler, kommer fra køer. Den er hverken halal eller kosher certificeret.
Du opbevarer bedst din fiskeolie et tørt og mørkt sted, men efter åbning af bøtten skal den opbevares i køleskabet. Omega-3 fedtsyrer reagerer på lys, varme og ilt, og det er derfor vigtigt at opbevare den korrekt. Opbevar den uden for små børns rækkevidde
O3L - Flydende Fiskeolie
Det korte svar er nej. Skulle du opleve en dårlig eftersmag af fisk eller “fiskebøvser” efter, at du har taget vores O3 eller O3L, er det et tegn på, at fiskeolien er harsk. I sådan et tilfælde beder vi dig kontakte vores kundeservice på support@puori.com
For at sikre gennemsigtighed og opretholdelse af de højeste standarder, offentliggør vi vores TOTOX (Total Oxidation)-resultater for vores O3-produkter på IFOS website (International Fish Oil Standards).
Du kan finde resultaterne på deres hjemmeside, som afspejler vores produkters renhed og friskhed: https://certifications.nutrasource.ca/certified-products/brand?id=PUOR.
Du opbevarer bedst din fiskeolie et tørt og mørkt sted, men efter åbning af flasken skal den opbevares i køleskabet.Omega-3 fedtsyrer reagerer på lys, varme og ilt, og det er derfor vigtigt at opbevare den korrekt. Opbevar den uden for små børns rækkevidde.
Den flydende O3 fiskeolie kan bruges af børn fra 3 år.
M3 - Magnesiumkompleks
Vores M3 består af to organiske magnesiumformer: magnesiumgluconat og magnesiumtaurat.
Vi anbefaler at tage M3-kapslerne enten 30 minutter før sengetid, efter træning eller på tom mave for at opnå den fulde fordel ved magnesium. Nogle mikronæringsstoffer, især calcium, kan hæmme optagelsen af magnesium. Vi anbefaler derfor, at du undgår at tage dit M3-tilskud sammen med fødevarer, der er rige på calcium som eksempelvis mejeriprodukter.
Ja. M3 er egnet til både veganere og vegetarer og er certificeret af Vegan Society
V - Multivitamin & Mineraler
Hver enkelt P3 Health Essentials-pakke indeholder en daglig dosis af O3 fiskeolie, M3 magnesium og D3 D-vitamin. V - Multivitamin & Mineraler indeholder ikke omega-3 fedtsyrer, og kun meget lidt magnesium. Derfor kan du sagtens tage både multivitamin og P3 Health Essentials sammen. Vær dog opmærksom på, at begge produkter indeholder D-vitamin og B6-vitamin. Hvis du er i tvivl, bør du altid konsultere din læge.
V Multivitamin indeholder 50mg calciumcitrat og 20mg magnesiumbisglycinate.
Puori V – Multivitamin er et multivitamin- og mineralkompleks i en kapsel. Kapslerne er ikke helt lufttætte, og grundet de specifikke former af vitaminer og mineraler, som vi bruger, kan der opstå en naturlig lugt fra kapslerne. Dette er helt normalt og betyder ikke, at produktet er dårligt.
C+ - Creatine+ Performance Support
Nej, Creatine+ er vegan-friendly
I Creatine+ bruger vi kreatin monohydrat, som er den mest velkendte og hyppigst anvendte form for kreatin. Derudover har vi tilføjet taurin, så Creatine+ indeholder to af de mest udbredte og velkendte tilskud i sportsverdenen.
Forskellen i den anbefalede daglige dosering mellem UK, EU og US skyldes primært regionale lovgivninger. I UK og Europa begrænser lovgivningen den anbefalede daglige dosis af kreatinmonohydrat til 3g, hvor den i US er 5g.
En fiskelignende lugt i kreatin er sjælden, men kan forekomme på grund af naturlige variationer i produktion eller opbevaringsforhold. Det er dog ikke noget, du normalt bør forvente af vores produkt. Vi anbefaler, at du opbevarer Creatine+ et tørt sted ved stuetemperatur.
B - B-Complex
I Puori B-Complex bruger vi både methylcobalamin og adenosylcobalamin.
I Puori B-Complex bruger vi L-methylfolat.
I Puori B-Complex bruger vi pyridoxal-5´-fosfat.
Du kan godt tage M3 og B-Complex på samme tid. Vær dog opmærksom på, at begge produkter indeholder vitamin B6. Konsulter altid din læge, før du tager kosttilskud.
D3 - D Vitamin (2500IE)
Farveændringen på D3 kan skyldes to ting:
- Vores D3 vitaminer findes i to forskellige varianter: 2500IE og 400IE. Vores D3 (2500IE) har en gylden farve, fordi vi har tilføjet en anelse karamelfarve. Det har ikke nogen påvirkning på kvalitet eller effekt af produktet.
- Vores D3 indeholder kokosolie. Hvis du oplever, at din Puori D3 (2500 IU) mister farve, kan det skyldes varme, da kokosolie har et lavt smeltepunkt og derfor godt kan skifte fra fast (hvid) til flydende form (gennemsigtig). Derfor kan dine D3 kapsler godt skifte farve, alt efter hvordan, du opbevarer dem. Bemærk, at kokosolie generelt kan have forskellige udseender; den kan være helt hvid, delvist hvid eller helt gennemsigtig. Den kan også have en let klumpet eller uklar tekstur, hvilket er helt normalt.
Den generelle anbefaling er fra 11 år og opefter.
Gelatinen i vores produkter kommer fra køer. Den er hverken halal eller kosher certificeret.
Opbevares tørt og uden for direkte sollys, og uden for småbørns rækkevidde.
D3 - D Vitamin (400IE)
Farveændringen på D3 kan skyldes to ting:
- Vores D3 vitaminer findes i to forskellige varianter: 2500IE og 400IE. Vores D3 (2500IE) har en gylden farve, fordi vi har tilføjet en anelse karamelfarve. Det har ikke nogen påvirkning på kvalitet eller effekt af produktet.
- Vores D3 indeholder kokosolie. Hvis du oplever, at din Puori D3 (400IE) mister farve, kan det skyldes varme, da kokosolie har et lavt smeltepunkt og derfor godt kan skifte fra fast (hvid) til flydende form (gennemsigtig). Derfor kan dine D3 kapsler godt skifte farve, alt efter hvordan, du opbevarer dem. Bemærk, at kokosolie generelt kan have forskellige udseender; den kan være helt hvid, delvist hvid eller helt gennemsigtig. Den kan også have en let klumpet eller uklar tekstur, hvilket er helt normalt.
Læs anbefalingen på etiketten. Mange af vores produkter er anbefalet fra 11 år og opefter.